de tweede week - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu de tweede week - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

de tweede week

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

15 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Zo de tweede week zit erop. Ik ben nog niet halfweg maar schiet toch aardig op. Als jullie mij met mij 25 kg bagage heuvelop zagen gaan zou het vergelijk met een speer snel afgelopen zijn. Ik vrees de Pyreneeën. Vanochtend met een slechte kou wakker geworden. Het is vandaag weer erg koud nu overigens met forse westenwind. Je kunt je niet goed kleden heuvelop zweet je als een otter en heuvelafwaarts heb je het te koud. Alleen jasje open jasje dicht helpt onvoldoende. Vandaag 80 km met heel veel klimmetjes naar 400 en zelfs 500 meter en evenzovele afdalingen naar 300. Inmiddels zit ik op hele mooie camping aan de Vienne geloof ik. Momenteel zit ik in een kroegje aan de Leffe en de eigenaar speelt piano ik ben zijn enige klant. In een van de bezochte kerken was er weer een repetitie aan de gang dit keer orgel, viool, en cello weer poosje zitten genieten. Gisteren heb ik trouwens het eerste wild gezien 2 reeën
Ik begin inmiddels helemaal te gloeien en heb zo'n hoest waarbij zowat alles pijn doet behalve mijn billen als dat maar goed gaat. Jos

  • 15 Mei 2012 - 18:49

    Betty:

    Jammer dat t koud is.is er niet ergens een hotelletje met fijne open haard en dito bad voor een rustdag? Fietsen en temperatuur is altijd lastig.weet Thijs ook over meer te praten.kan je niet een Le Monde onder je kleren proppen heuvelafwaarts? Succes met de kou hoor! Xx

  • 15 Mei 2012 - 18:50

    Carolien Hogg:

    Heb nu wel om je laatste stukje moeten lachen. Ben blij dat billen het weer goed doen.
    Ja, Jos het is geen rozengeur en maneschijn deze rit, maar je geniet tenminste van de muziek en natuur. Dus lieffie wat wil je nog meer.
    Hoop dat je morgen beter weer heb.
    Succes.

  • 15 Mei 2012 - 19:52

    Jan Den Hartog:

    Ben inmiddels weer bij Aafke in Cap 'd Agde aangekomen.Het weer is hier een stuk beter dan bij jou.Als je een beetje doorfiets ben je zo in het betere weer.Heb diep respect voor je doorzettings vermogen.
    Neem maar snel een warm bad en een dito drankje.
    Succes.

    Aafke en jan.

  • 15 Mei 2012 - 20:04

    Hannie:

    Nou, dit was niet echt een gezellig tourtochtje begrijp ik, niet veel beter dan hier. Vanmiddag enorme hagel- en onweersbui, t was helemaal wit en dat op 15 mei! Jammer hoor want je zit wel in een mooie streek, daar zie je toch zoveel van die mooie witte koeien? Laat die fiets morgen toch gewoon eens een dagje staan, ga desnoods gewoon de hele dag bij de pianoplayer in de kroeg zitten. Lekker koffie drinken en nu en dan een Leffe tussendoor om te spoelen! Misschien zelfs iets sterkers voor de hoest? Kom op Jos , na 2 weken mag je toch wel eens een dagje rust? Gaat de route verder trouwens onder Bordeaux door, dan kom je nog door mooie wijnstreken! Hou je taai en veel plezier nog, groetjes Han

  • 15 Mei 2012 - 20:05

    Eric:

    Hoi Jos, je gaat veel te snel. Advies van het HSE front luidt een dag rust in het eerste beste oord waar ze goed bier of goede cognac hebben. Je hebt nog genoeg vakantiedagen dus je hoeft niet morgen al weer terug te zijn :-) Hou het heel en fiets veilig. Groet, Eric

  • 15 Mei 2012 - 20:14

    Edwin Prinse:

    Misschien had je 1 van die 2 reeen moeten opeten, om een beetje op krachten te komen. Ik zou je aanraden een kouwe klets te nemen, lekker te gaan slapen en dat zo'n 24 uur blijven doen.
    Je doet me denken aan "De Ronde Van Gallie" van Asterix en Obelix trouwens.
    Nou, hou je taai. We leven met je mee. Succes morgen. Groet, Edwin

  • 15 Mei 2012 - 20:31

    Greet:

    Ha die Jos, nou niet ziek worden hoor. Ik zal me inhouden met goede tips. Je bent tenslote oud en wijs genoeg. Maar wel jammer dat het weer niet zo mee zit. Hier is het ook bar. We lezen je verslagen iedere dag met veel plezier. Ik ben al buiten adem als ik de boulevard op rijd. Gisteren vond ik een folder van de Spaanse routes naar Santiago. Ik weet niet hoe ik daar aan kom, maar ik ga straks volgen welke je neemt.
    Hou je taai en groetjes Greet

  • 15 Mei 2012 - 21:12

    Jen:

    Heb bewondering voor je Jos,elke dag zo'n eind met dat koude weer.
    Ik ben het met Han eens dat je maar eens een rustdag in moet lassen,lekker hotelletje opzoeken en even bij komen.
    Wij wilden ook nog weg met de vouwwagen maar het is nog niet erg aanlokkelijk,misschien eerst maar eens zorgen dat de eigen tuin een keer klaar komt. We kijken elke dag uit naar je verslag en hopen dat je het vol kunt houden.groetjes jen

  • 16 Mei 2012 - 08:30

    Marc Pouwels:

    Hey Jos, ik begrijp dat het nu echt bikkelen is. Maar zo'n volhouwer als jij geeft niet op! Veel succes met de volgende etappes, en mooi weer toegewenst (regelmatig iets met alcohol erin schijnt het ook goed te doen)

  • 16 Mei 2012 - 12:21

    Ria:

    Ha broer

    Als je al die adviezen opvolgt, wordt je erg dronken.
    Sterkte! Dat worden straks stoere verhalen.
    Wij poetsen vandaag, Dick voortdurend en ik tussendoor het beoordelen, want vanmiddag komen de eerste gasten. die zullen de verwarming nodig hebben!

  • 16 Mei 2012 - 16:53

    Ineke (van Jaco):

    Heey Jos,

    Je doet het geweldig! Ondanks het wat koude weer ben je al bijna halverwege. Vergeet niet om af en toe nog aan ons, arme werkende sloebers te denken! We zijn nog niet zo ver om onze droom waar te maken.
    Laat al die adviezen van drank maar langs je heen gaan! Dagje rust en extra vitaminen doen wonderen. Even bijtanken voor dat je de bergen weer ingaat!
    Dank je voor de reisverslagen, we volgen je op de kaart.
    Heel veel sterkte en vergeet niet te genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Fietstocht naar Santiago de Compostella

De overgang van werken naar pensioen te markeren.

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

ter afsluiting

05 Juni 2012

vijf weken

04 Juni 2012

dag 34

03 Juni 2012

dag 33

02 Juni 2012

dag 32
Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 45261

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: