dag13 - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu dag13 - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

dag13

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

14 Mei 2012 | Frankrijk, La Souterraine

Vannacht zeer koud. Gelukkig heeft Ien erop aangedrongen dat ik mijn thermo ondergoed meenam dat is een prima pyama. Helaas heb ik de broek niet bij me dus koude benen. Als het vannacht weer zou koud wordt trek ik mijn lange fietsenrek maar aan. Tentje is prima maar isolatie is 0 dus ongeschikt voor een tocht naar de Noordkaap (wel op de motor dan). Vandaag weer een mooie tocht pas op de fiets ervaar je hoe mooi dit land is. Vandaag onderweg alleen 2 wandelende pelgrims ontmoet. Ik geloof dat ik op deze camping helemaal alleen sta. Is ook niet echt mooi maar er is een douche met warm water veel meer heb ik niet nodig. Wat opvalt als je door al die dorpjes rijdt is dat je vrijwel niemand ziet. Ook mooi onderweg zijn de luchtgevechten tussen Buizerds en Kraaien en die kraaien jagen ze gewoon weg. Vandaag weer zo'n 100 km verder. Nu zit ik achter een Grimbergen en ga op zoek naar een hopelijk goed restaurantje. Het weer was prima nadat de kou was opgetrokken lekker weer met een beetje sluierbewolking weinig wind dus prima fietsweer. Zag de eerste klaprozen en wilde foto nemen voor Ien maar daarna niet meer gezien. Wie weet morgen. Jos

  • 14 Mei 2012 - 18:17

    Chris:

    Na een stroef begin lijkt het erop dat je de smaak te pakken hebt. Heel HSM volgt je vorderingen. Hou vol.

    Chris.

  • 14 Mei 2012 - 18:27

    Carolien Hogg:

    Wat jammer nu van die kouwe (rotterdams) beentjes van je.
    Maar die waren toch zeker wel warm na die 100 km.
    Fijn dat je zo geniet van de natuur, dat zie je niet zo met een auto.
    Goede reis morgen.

  • 14 Mei 2012 - 18:35

    Jen:

    Goed idee van Ien, dat thermo ondergoed.Heeft Dirk ook altijd in de winter. Het is inderdaad vaak erg stil als je aan t fietsen bent in Frankrijk, wij komen soms ook maar een paar mensen tegen als je een hele route fietst.
    Wel saai zeg helemaal alleen op de camping,maar ja heb je van niemand last ook.Vanmiddag hier ook heerlijk buiten kunnen zitten. Fijne dag weer morgen en hopelijk geen kou vannacht. groetjes Jen

  • 14 Mei 2012 - 19:14

    HENNY KRISPIJN:

    Hoi Jos, nog steeds noordenwind?? je gaat als een trein man. wij zien hier ook dat de kraaien de buizerd 'wegbrengen'. de druivenranken komen toch zeker in het vizier? Je gaat over Bordeaux? of Rocamadour?

  • 14 Mei 2012 - 19:38

    Gijs:

    Net terug uit italie 33 graden je gaat de goede kant op.

  • 14 Mei 2012 - 20:33

    Tineke:

    Hoi broer, ik zie op de kaart dat je al aardig richting kust gaat, ik ben benieuwd waar je Spanje binnentrekt, hoe doe je dat eigenlijk met je was? groetjes

  • 15 Mei 2012 - 08:24

    Netty En Alfons:

    Hoi Jos,
    Leuke foto's, we krijgen er weer zin in om met de fiets op pad te gaan. Lekker zo'n stoeltje nu nog een klein waslijntje en je hebt het helemaal voor elkaar! Je verslagen lezende is het wel een stuk pittiger dan naar de route naar Rome. Blijft wel heerlijk genieten zo in de natuur.

  • 15 Mei 2012 - 08:52

    Ria:

    Ha broer

    Door jouw verhaal , krijg ik weer zin om te fietsen. Wij gaan deze zomer naar Bretagne, dat deel kent Dick nog niet, ik heb daar ooit zo lekker gefietst. Ik ben alleen niet jaloers op je kouverhaal, gelukkig kun je je daar opkleden. Warm de slaapzak in helpt ook. Ik wen sje weer een prachtige dag toe.

  • 15 Mei 2012 - 09:32

    Jeanette Overvoorde:

    Hallo Jos, Je boft nog. Op andere plaatsen in Europa (Sarajevo) sneeuwt het volgens de nieuwsberichten. Veel succes verder. Ik kijk uit naar het volgende reisverslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Souterraine

Fietstocht naar Santiago de Compostella

De overgang van werken naar pensioen te markeren.

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

ter afsluiting

05 Juni 2012

vijf weken

04 Juni 2012

dag 34

03 Juni 2012

dag 33

02 Juni 2012

dag 32
Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 45151

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: