dag 15 - Reisverslag uit Donzenac, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu dag 15 - Reisverslag uit Donzenac, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

dag 15

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

16 Mei 2012 | Frankrijk, Donzenac

Vanochtend wakker geworden en het bleek zeer koud te zijn. Er zat zelfs ijs op de tent, toch had ik het vannacht niet koud gehad. In de douche was alles ook stervend koud dus na het douchen maar weer in mijn slaapzak gekropen tot de zon over de heuvel kwam en voor een iets aangenamer klimaat zorgde. Goed warm ingepakt de reis om een uur of negen aanvaard. Zolang ik niet hoest gaat het prima anders is het pijnlijk. Ik had vandaag 80 km in gedachten halfweg tot Rocamadour het zijn er 100 geworden voor ik een hotel vond want vannacht wordt het weer koud. Heb nu leuk hotel met aardige mensen die behulpzaam waren bij het uithangen van mijn drijfnatte tent in hun garage. Vandaag heeft een andere aardige Fransman voor mij uitgereden om mij weer op de route te zetten. Dat ligt overigens aan mij niet aan die boekjes die zijn nagenoeg perfect. Wel weer een hele mooie route over een heuvelrug met aan beide zijden mooie vergezichten. Het landschap is vergelijkbaar met de Ardennen. Vol met die limousin koeien vergezeld van hun kalfjes dat vlees moet wel heel lekker worden. Iemand had een vraag over de was dat is heel eenvoudig ik doe de was (nog) niet ik heb veel oude zooi bij me en als dat vuil is gooi ik het weg. Er is nog niemand bij me weggelopen omdat ik stink maar misschien komt dat nog en zoals jullie weten zelf ruik ik vrijwel niks dus dat komt goed uit. Tot morgen jos

  • 16 Mei 2012 - 17:43

    Greet:

    Weer 100 km! Je word verstandig lekker een hotelletje. Ze zeggen dat het mooie weer er aan komt. Moet het eerst nog zien. Groetjes Greet

  • 16 Mei 2012 - 18:05

    Ien:

    Heb net uitgerekend dat je er al ongeveer 1330 km op hebt zitten. Gemiddeld bijna 90 km per dag. Bravo
    Geniet van je hotelletje en morgen met droge spullen op naar rocamadour. Slaap lekker en voor morgen een mooie tocht.
    Liefs Ien

  • 16 Mei 2012 - 18:27

    Jaco (van Ien):

    Rocamadour, klinkt perfect voor een soiree bonte en een welverdiende rustdag! Verder zijn die knoflook eters wat geur betreft heel wat gewend, het feit dat de meeste campings leeg zijn ligt niet aan jou! Conwy installatie loopt, addons aan het lassen en we mogen ook lassen op dalsfjord!
    En voor alle pelgrims geldt: niet klagen maar dragen en bidden om kracht! Groet jaco

  • 16 Mei 2012 - 20:24

    Carolien Hogg:

    80 of 100 km zou voor mijn een hemelsbreed verschil zijn. Maar voor jou superman schijnbaar niet.
    Geniet van je hotelletje en goede reis morgen.

  • 16 Mei 2012 - 21:21

    Leen:

    Hee broertje als je nog een beetje zo doorfietst ben je nog voor het beruchte familieweekend n Santiago de C. Dat is mooi want dan vlieg je gewoon terug naar brusssel en dan pikken we je daar wel op. Dat het in de dordogne nu nog zo koud is. Bijzonder want zo hoog zit je toch nog niet. Hier is het trouwens ook idioot koud. Maar tussen de buien door kunnen we nog steeds wat doen.

  • 17 Mei 2012 - 08:03

    Netty En Alfons:

    Hoi Jos,
    De koeien lachen je toe zag ik. Kan koud zijn in de Dordogne, trouwens in de jaren tachtig hebben we nog met de kinderen gefietst rond Rocamador, mooie streek. Als je toch eens iets wil wassen ga dan in een redelijke stad even langs de wassalon, altijd een belevenis met heel veel vriendelijke en hulpvaardige nationaliteiten in een ruimte. Je schiet ondanks de handicapt lekker op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Donzenac

Fietstocht naar Santiago de Compostella

De overgang van werken naar pensioen te markeren.

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

ter afsluiting

05 Juni 2012

vijf weken

04 Juni 2012

dag 34

03 Juni 2012

dag 33

02 Juni 2012

dag 32
Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 45263

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: