dag 12 - Reisverslag uit Châteaumeillant, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Châteaumeillant, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

dag 12

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

13 Mei 2012 | Frankrijk, Châteaumeillant

Vanochtend vroeg op want moest rennen om wc te halen. Gelukkig heb ik dat niet overdag. Eenmaal op thee zetten en de boel opbreken. Er staat een ijskoude harde noordenwind. Voor mij prima want ik ga naar het Zuiden. De Belg die ik gisteren ontmoet heb, die met een driewielige ligfiets rondtoert heeft pech want die is onderweg naar huis. Eerst stuk langs kanaal daarna via kanaalbrug (zie foto) over de Loire. Stuk langs de Loire en verder over een saai stuk. De lucht is helemaal blauw en dus volop zon maar koud. Pas aan het eind van de middag wordt de temperatuur een beetje aangenaam. Het traject was vandaag 130 km met twee mogelijke stops ik heb het na 110 km voor gezien gehouden. Ik sta op een mooie camping helaas is dit dorp desolaat en zo was ook het eten. Het kan niet altijd meezitten. Overigens dat kanaal van dag 10 is het Canal de Nivernais ik had in het verslag geloof ik maar een paar letters goed. Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren een app gedownload en het lijk of de foto's eindelijk gaan werken. Die van de kanaalbrug hoort dus eigenlijk bij dag 12.

  • 13 Mei 2012 - 18:44

    Michel Van Der Graaf:

    Ha die jos,

    Leuk om eindelijk de foto's te kunnen zien. Het werkt dus. Zie er goed uit en volgens mij heb je nu de slag te pakken qua fietsen reisen en kramperen. Hopelijk blijft de noordwestelijke wind aan maar dan met een lekkere temperatuur.

    Trapse voor morgen en veel plezier.

  • 13 Mei 2012 - 19:42

    Tineke:

    Hoi Jos, vandaag hier ook prachtig weer veel zon nog wel een koude wind, Anne is weer thuis, ik heb vanmiddag de meidoornloop gedaan 25 km. rondom Nisse, prachtig gebied, succes verder

  • 13 Mei 2012 - 19:59

    Jan Den Hartog:

    Goedenavond Jos,
    Deze keer vanuit H'sluis een reactie,wij volgen je zowel in Cap 'd Agde als hier. a.s. dinsdag hoop ik weer naar Aafke te gaan,zij is nog steeds in het zuidfranse.Wij blijven daar tot a.s. 29 mei.
    Ben zelf voornemens een keer per fiets naar het zuiden te reizen,als ik jou zo bezig hoor weet ik niet of ik dat wel kan.heb met de auto "denachtvanweesp"gereden was vanmoregn pas om 8.00 uur thuis en heb de hele dag geslapen.
    Leuke rally achter de rug een ervaring apart.Geniet van je tocht,wij blijven je volgen.Hartelijke groet,
    jan.

  • 13 Mei 2012 - 20:06

    Carolien Hogg:

    Ha. eindelijk foto's. Mooie fiets heb ie jongen.
    Gat het zadel al wat wennen, hoor je er niet meer over klagen.
    Fijne rit morgen!!!!!!!!!!

  • 13 Mei 2012 - 20:58

    Dirk Wielemaker:

    Hallo jos,
    begrijp dat je de rustdag weer goed heb ingevuld 130km is ook erg veel he ik doe daar meestal een maand of 3 over.
    typisch loire bruggen op de foto.
    is wel weer iets anders dan die paarse brug in Gouda. fijne reis toegewenst morgen en geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châteaumeillant

Fietstocht naar Santiago de Compostella

De overgang van werken naar pensioen te markeren.

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

ter afsluiting

05 Juni 2012

vijf weken

04 Juni 2012

dag 34

03 Juni 2012

dag 33

02 Juni 2012

dag 32
Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 45115

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: