Dag 10 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Josgeerse

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag na het relaxte ontbijt in het zonnetje met zelf gezette thee Auxerre in geweest. Daarna alles lekker droog ingepakt en op naar Vezalay zo'n 65 km. Vrijwel alles langs kanaal de Minervois een mooie vlakke rit met prachtig weer en vrijwel geen wind. Ik was om 3 uur in Vezalay tentje opzetten en naar de kathedraal. Ik weet niet hoe lang geleden wij hier waren maar ik denk dat Rob erbij was dus dat moet zo'n 25 jaar geleden zijn. Ik herinnerde mij dit als een van de mooiste kathedralen die ik gezien heb. En aan de binnenkant blijft dat zo mooi sober. De buitenkant viel mij tegen alleen de timpaan is wel erg mooi. Daarna wat rondgewandeld en een Leffe op terras genuttigd. Daarna terug om de crypte te bezoeken die dicht was vanwege de mis. Ik was veel te vroeg dus ook bijna de hele mis meegemaakt. Wat heeft zo'n gebouw toch een fantastische akoestiek. Omdat het blijkbaar in is om kaarsjes te branden heb ik dat ook maar gedaan bij Sint Jacobus natuurlijk. En nu zit ik heerlijk te eten prima voor en voortreffelijke eend als hoofd lekker wijntje erbij wat kan het leven mooi zijn. Ien die tocht langs het kanaal moeten we nog een samen doen je gaat genieten. Jos

• 11 Mei 2012 - 18:52

Michel Van Der Graaf:

Kijk jos, das nou het mooie leven als god in frankrijk. Zo moet men genieten van je pensioen, met een lekker hapje en drankje. Morgen hopelijk weer zo'n mooie rit voor. Geniet van deze mooie avond en trapse voor morgen.

• 11 Mei 2012 - 18:57

Carolien Hogg:

Dus een makkie vandaag gehad. Mag ook wel na al die wind en regen.
    De mis meemaken is natuurlijk nooit weg voor een pelgrim en dat kaarsje branden ook niet. Zo Ineke je heb nog wat te goed als die terug is.
    Moet ze dan ook op de fiets Jos?
    Succes morgen.

• 11 Mei 2012 - 19:18

Jen:

He Jos, dat zijn de goeie berichten, mag ook wel eens een makkelijke dag hebben toch? lekker genieten van het zonnetje,kon hier vanmiddag ook nog even. had alleen nogal druk, morgen open dag van bedrijf. maar gelijk even naar Ien gebeld toen ik buiten zat, zo te horen is ze nog niet veel alleen geweest.
    wij hebben een keer in Frankrijk in zo'n kathedraal 4 mensen horen zingen,klonk ook fantastisch.
    Jos, veel plezier morgen, geniet er van!! groetjes Jen

• 11 Mei 2012 - 19:57

Sander:

Leuk om te lezen jos, fijn dat het weer wat beter gaat. Hou je taai

• 11 Mei 2012 - 20:02

Hannie:

Kijk, nou gaat t toch meer op vakantie lijken! Nu wordt het landschap ook steeds mooier, ook wat meer klimmetjes denk ik. Nou ben ik toch een beetje nieuwsgierig voor wie jij nou een kaarsje hebt aangestoken! Veel plezier verder. Groetjes ad en han

• 11 Mei 2012 - 20:34

Edwin Prinse:

Gepikte kapelkaars?

• 12 Mei 2012 - 09:17

Jaco:

De verhalen over het zitvlak, tegenwind,regen, geen koffie en onverwachtse klimmetjes behoren tot het verleden! Waar af en toe een kaarsje opsteken al niet goed voor kan zijn! Jijnkomt als gelovig man terug! Ergo, als de tocht zo makkelijk blijft laten we je heilig verklaren!

• 12 Mei 2012 - 09:51

Netty En Alfons:

Hoi Jos,
    goed te lezen dat je er weer van kan genieten. Jacobus is natuurlijk een belangrijke heilige maar voor je reisverzekering is het aan te bevelen Sint Christoffel een beetje te paaien.

geniet ze
    Netty en Alfons