Dag 9 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Josgeerse

Blijf op de hoogte en volg Jos

10 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Gisteren misschien vergeten te vermelden dat ik inmiddels begrijp waarom je in de champagne ineens windmolens ziet. Vandaag weer 90 km met fikse tegenwind hoewel iets minder dan gisteren denk ik of ik ben het inmiddels gewend. Je hoeft hier geen route boekje te hebben als je maar gewoon tegen de wind in fietst kom je er vanzelf. De dag begonnen met een gezamenlijk ontbijt met de Drenten, zijn pas 52. Daarna heb ik ze de weg gewezen naar de fietsenmaker die ik gisteren had gezien en daarna afscheid genomen. Zij blijven vandaag in Troyes en ik ga verder. Het was mijn bedoeling eerder te stoppen maar die camping zag er desolaat uit dus door naar Auxerre. Ook al omdat er in het routeboek stond dat het van daar af alleen naar beneden zou gaan. Helaas kwamen daarna nog een paar fikse hellingen. Het waait zo hard dat je op een neerwaartse helling van 2% gewoon moet trappen om een beetje vooruit te komen. Op de camping weer kennis gemaakt met drie nieuwe santiago gangers waarvan 2 wandelaars. Ik kreeg veel reacties de meeste gaan over mijn reet dan wel kont (nu correct gespeld dankzij mijn zus) het antwoord is het gaat maar comfortabel is anders. Ik zal vandaag ook proberen mijn eerste foto te plaatsen. Betty de mascotte hing nog net aan een draadje maar is nu weer stevig op zijn plek zie stuurrad. Jos

  • 10 Mei 2012 - 20:26

    Dirk Wielemaker:

    ha jos, misschie volgende keer een fietstocht maken van santigo naar gouda dan heb je vaker wind mee, was ik je vergeten te vertellen.
    en wat betreft je kont dat geloof ik allemaal wel, zo ik ga ook eens wat drinken mijn rit zit er ook weer op voor vandaag

    gr dirk

  • 10 Mei 2012 - 20:27

    Carolien Hogg:

    Hoi Jos, welke foto??? Zie hem niet bij foto's staan.
    Je heb je zeker wel vermaakt met al die reacties en ik heb het maar 2 keer over je kont gehad.
    De 2 wandelaars waren dat dames?
    Omdat een kennis van Vera de route loopt.
    Rust lekker uit, mag je morgen er weer tegenaan.

  • 10 Mei 2012 - 20:27

    Michel Van Der Graaf:

    Fijn om te lezen dat het redelijk gaat met het zitvlees. Komt denkelijk door de zwart-wit ballen. Wist niet dat het zo druk op die route is met Santiago hangers.

    Doe je best en hou vol, succes.

  • 10 Mei 2012 - 20:30

    Tineke:

    Hoi broer, de atlas ligt naast de computer je gaat als een speer.

  • 10 Mei 2012 - 20:33

    Leen:

    Je zit nu al op de hoogte van waar ik ooit stage liep bij Sam Coppoolse. fiets ca. 50 km naar het oosten tot de loire en je vindt daar een camping met alleen maar Nederlanders en een boerderij met heel veel kippen kalkoenen enz. Vanaf nu krijg je toch steeds meer beschutting van de wijngaarden. succes verder

  • 10 Mei 2012 - 20:34

    Jaap:

    Ha Jos,
    Mooie tochtje ben je aan het fietsen!
    Speciaal om die tegenwind te trotseren hadden ze toch de fiets met hulpmotor ofwel motorfiets uitgevonden?
    Diep respect man, wat jij er van maakt. En ondanks alle afzien geniet ervan.
    Groet, Jaap

  • 10 Mei 2012 - 20:34

    Maryanne Snijder:

    Hallo golfmaatje kont of reet het doet
    pijn begrijp ik.
    Met pijnlijke billen of achterwerk fijn
    is het niet petje af.
    Groetjes Maryanne.


  • 11 Mei 2012 - 10:17

    Edwin Prinse:

    Het is fijn dat wereld kond doet over je kont. Als je er maar komt.
    Je bent er bijna volgens mij.
    Groet,
    Edwin

  • 11 Mei 2012 - 10:20

    Edwin Prinse:

    Nog 1595 km....

  • 11 Mei 2012 - 11:50

    Hannie:

    Hoi Jos, ben je vandaag weer vol goede moed van start gegaan? Hope lijk met minder tegenwind dan gisteren. Ik wed dat er in je hele leven nog niet zoveel over je kont is gesproken dan de afgelopen week! Je kunt niet zeggen dat ze niet met je meeleven. Het lijkt erop dat je fanclub groeit! Vorig jaar hadden we Johnny Hoogerland en nu hebben we onze eigen JOS !! Beiden stoere Zeeuwen die door de pijn heen bijten! zet 'm op Jos. groetjes Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietstocht naar Santiago de Compostella

De overgang van werken naar pensioen te markeren.

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

ter afsluiting

05 Juni 2012

vijf weken

04 Juni 2012

dag 34

03 Juni 2012

dag 33

02 Juni 2012

dag 32
Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 45152

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: