Dag 8 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Josgeerse

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Al eens 100 km tegen de wind in gefietst ik schat zo'n 5 à 6. Nu wij vandaag wel. Wij dat zijn 2 aardige Drenten een man en vrouw die ik gisteren voor het eerst ben tegengekomen vandaag hebben we 3 à 4 keer elkaar ingehaald en staan nu weer op dezelfde camping. Vanmorgen ook nog flink regen maar vanaf een uur of een werd het steeds beter en vanavond was het heerlijk. Ook morgen schijnt het echt mooi te worden. Diverse pelgrimsplaatsen bezocht waarop zich de meest ongeloofwaardige wonderen zich hebben voltrokken. Zoals een maagd die na onthoofd te zijn haar hoofd opnam en met het hoofd in haar armen naar haar graf liep. Een mooie manier om heilig te worden. Vanavond naar Troyes gelopen de cathedraal bezocht waar toevallig een repetitie was mooie muziek en schitterende kerk mooie ervaring weer. Daarna gaan eten en de ruzie tussen een ouder echtpaar aan moeten horen wat een toneelstuk terwijl zij toch duidelijk hebben kunnen dat ik ook Nederlander ben tenenkrommend. Overigens op die hele 100 km geen enkele plek om eens lekker koffie te drinken wat een verlatenheid. Morgen neem ik een halve rustdag denk ik leuk om alle reacties te lezen. Jos

  • 09 Mei 2012 - 20:02

    Betty:

    heej ben ik de eerste....
    Wat een bijzondere trip maak je toch. Je raakt geheel in katholieke sferen. Ach, kaarsjes aansteken doe ik ook al jaren. vind ik mooi bij een stilte momentje. Misschien moet jij eens wat kaarsjes uitventen aan die Nederlandse ruziemakers.....dag hoor !!

  • 09 Mei 2012 - 20:03

    Jen:

    Ik dacht al er is geen verslag vandaag,maar dus toch. wat een end Jos,100 km. Je maakt wel wat mee zeg,leuk om te lezen over die wonderen.Gezellig dat je die Drenten ontmoet hebt. Waardeloos dat je nergens iets kon drinken,we kennen het,
    Lekker even een rustdag morgen.
    Geniet er van! Dirk schrijft straks ook nog even. Doeiiiiiiii jen

  • 09 Mei 2012 - 20:21

    Ien:

    Leuk om als onbestorven weduwe al die hartverwarmende reacties te lezen van iedereen. Vergat door de telefoon nog te vertellen dat ik nog een kaarsje voor je heb aangestoken in de kapel van het begijnhof in Amsterdam.
    Slaap lekker en geniet van je tocht.
    Liefs Ien

  • 09 Mei 2012 - 21:16

    Carolien Hogg:

    jeetje 100 km, wat een end. Dan zit ik van hieruit haast in Zeewolde.
    Lief van je vrouwtje om een kaarsje aan te steken.
    Zal je zeker helpen als je door het land met vele wonderen fietst.
    Geniet morgen van je vrije uurtjes en dan maar weer door fietsen. Succes.
    Vind dit wel erg leuk hoor om je zo bij te houden en te reageren.

  • 09 Mei 2012 - 21:24

    Dirk Wielemaker:

    Hallo Jos,
    heb je wel eens gehoort van een ondernemer die met zijn hoofd onder zijn arm van een klant terug kwam nou die zijn er ook hoor, maar geen paniek het hoofd zit weer op zijn plaats.
    ik heb nog een temosfles over had het maar gevraagd je had hem zo kunnen gebruiken. Geniet van je rustdag en we houden je in de gaten.

    gr dirk

  • 09 Mei 2012 - 21:30

    Tineke:

    natuurlijk zijn Drenten aardig ik heb er al 40 jaar 1, waar blijven nou die foto's

  • 09 Mei 2012 - 21:46

    Hannie:

    Hoi Jos,
    Je bent dus al weer aan je 2e week begonnen, de afgelopen week was niet de makkelijkste als ik zo je verslagen lees. Hopen dat je zadel inmiddels een beetje is ingereden!
    Ik vind dat je al behoorlijk ver van huis bent, maar inderdaad, noord-frankrijk is behoorlijk saai, daar kun je volgens mij uren fietsen zonder een sterveling tegen te komen. Laat staan een cafe! Maar ja, je bent pelgrim of niet he, daar horen deze ontberingen bij. En hoeveel kerken denk je nog te gaan bezichtigen op je tocht? Begreep dat je ad vanavond al aan de telefoon hebt gehad. Dat zal wel niet de laatse keer zijn denk ik,
    Nou Jos, geniet van je tocht. we blijven je volgen! Groetjes Han

  • 09 Mei 2012 - 21:57

    Thijs:

    Ha Jos,

    Goed om te lezen dat de km's per dag weer omhoog gaan! Ook leuk dat je vandaag in het peleton kon meedraaien ;) Succes en hou ons op de hoogte, ik lees het met plezier!

    Groeten,

    Thijs

  • 10 Mei 2012 - 09:12

    Martyn:

    Hey Jos!

    Ik ben je op de voet aan het volgen, leuk om alles te lezen! Lijkt mij ook fantastisch om ooit nog eens zo een tocht te doen!

    Heb er respect voor hoor, 100 km met wind tegen... er zijn leukere dingen ;), maar goed, de voldoening aan het eind van de dag is alleen maar groter :).

    Veel succes nog en geniet ervan!

    Groetjes,
    Martyn

    P.S. Je mag best wat zon deze kant opsturen

  • 10 Mei 2012 - 10:03

    Ria :

    Ha broer

    Wij hebben een nieuw gezegde in huis: 'Is Jos al binnen?'
    Nu ik weet dat jij als ex gereformeerde ook kaarsjes aansteekt, kan ik bekennen dat ik dat al jaren doe. Met een zevenarmige oud-katholieke kerkkaarsenstandaard is dat soms een heel ritueel. voordeel 7 mensen , situaties ,doelen aandacht te geven.Shannon verzucht dan als er vrienden mee eten; Ach zo is mijn moeder. Ik zou er bijna nog een kopen. Vanavond 1 aansteken voor koffie onderweg voor jou? Of toch maar voor een veilige thuiskomst?
    fijne reis vandaag!

    Ria

  • 10 Mei 2012 - 10:52

    Henny Rademaker:

    Wij hebben 2 leuke dagen gehad inAmsterdam, Ien was mijn slaapie,kreeg je site en volg nu je geweldige tocht, petje af, doe het je niet na. groet en s6

  • 10 Mei 2012 - 15:13

    Edwin Prinse:

    Jos, zonder foto's geloof ik er geen bal meer van, dat je daar bent. Volgens mij zit je gewoon in Gouda, een beetje op te scheppen! Groeten, Edwin

  • 10 Mei 2012 - 16:10

    Buurvrouw Marian:

    Dag Jos,
    Ik ben sinds een paar dagen een trouwe volger aan het worden. Met de startproblemen van de eerste week achter de rug kun je gaan genieten van je tocht en van de Franse keuken? Ik wens je een mooie en plezierige tocht. Groetjes, ook van je buurman Jo

  • 10 Mei 2012 - 16:46

    Daniël Van Etten:

    Jos, als ik een pet had, zou ik hem afnemen!
    Heb net wat koffiebonen jouw kant opgestuurd, dat gedonder van geen koffie onderweg moet maar eens afgelopen zijn :-).
    Ik wens je veel succes verder.

    groeten,
    Daniël

  • 10 Mei 2012 - 19:38

    Ria En Piet:

    hoi jos,wij kennen het ook wel, met een fikse tegenwind fietsen maar dit is wel heel ver. klasse!. kom je nog mooie bruggen tegen?
    nog veel fiets en kampeerplezier!
    groeten, ria en piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietstocht naar Santiago de Compostella

De overgang van werken naar pensioen te markeren.

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

ter afsluiting

05 Juni 2012

vijf weken

04 Juni 2012

dag 34

03 Juni 2012

dag 33

02 Juni 2012

dag 32
Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 45264

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: