dag 25 en 26 - Reisverslag uit Santovenia de Oca, Spanje van Jos Geerse - WaarBenJij.nu dag 25 en 26 - Reisverslag uit Santovenia de Oca, Spanje van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

dag 25 en 26

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

28 Mei 2012 | Spanje, Santovenia de Oca

Nu ik toch zo vroeg ben en hier bij het ontbijt wifi heb zal ik proberen de laatste twee dagen een beetje te reconstrueren. Was al heel vroeg vertrokken want om 5 uur wakker en mijn maag kan geloof ik nog niet wennen aan Spaans voedsel of veel
Fietsen. Als inmiddels gebruikelijk prachtig fietsweer. Diverse mooie en minder mooie dingen bezocht. De wegen zijn prachtig en ongeloofelijk stil je denkt soms dat ze die alleen voor de fietsers hebben aangelegd. In Logrone war een grote stad is miste ik de route door de stad met veel geluk liep ik om 5 voor 2 tegen het officina de tourisma op want die sluiten om 2 uur die me een kaart hebben gegeven anders had ik nog wel een poosje kunnen zoeken. Eenmaal een stuk buiten de stad kwam ik ene Klaas tegen die het pad kwijt was, samen hebben we de laatste 25 km naar najera gereden en de dag verder doorgebracht. Dag 26 op richting Burgos het wordt saai mooi weer en mooie wegen eerst door het wijngebied van de Rioja wat overgaat in een landbouwgebied met veel graan alles op prachtig glooiend terrein. Een plek wil ik even speciaal noemen waar ik de kathedraal TEVENS MUSEUM bezocht santa domingo de la calzada staat nu op 1 bij mij. Met wat googlen zul je waarschijnlijk het mirakel van de haan en de kip kunnen vinden en kunnen lezen waarom er een levende kip en haan in een hok in de kerk zitten. Vannacht heb ik geslapen in een pelgrimsherberg en dat viel nog wel mee maar ik geef de voorkeur aan mijn tentje. Gisterenavond te gezellig geworden met een stel Duitsers en een roemeen de man een fles wijn is een beetje teveel. Nu ik heb mijn best weer gedaan nu op naar Burgos maar 30 km en ok ben van plan daar vandaag verder te blijven. Jos

  • 28 Mei 2012 - 07:40

    Jan Den Hartog:

    Goedemorgen Jos(ke),
    Jij opweg naar Burgos,mooie stad ben ik vorig jaar tijdens de rally nog geweest,is genieten.
    Jij bent bezig met het laatste stuk(je),prachtige prestatie.
    Wij zijn bezig aan onze laatste dag in Cap 'd Agde,beetje opruimen en morgen met het vliegtuig naar Weeze,worden daar opgepikt denken ongeveer einde van de middag in Hellevoetsluis te zijn.
    Doe net als ik drink veel water en weinig alcohol.Zal een sigaartje voor je apart houden.Tot horen & ziens.
    Aafke en Jan.

  • 28 Mei 2012 - 08:13

    Ria:

    Ha broer

    Wat een mooi land rij jij door!
    fijne dag vandaag, lekker maar 30 km en dan genieten. wij hebben gisteren voor het eerste dit jaar de barbecue aangehad. Zoete aardappelen en uien in de as geroosterd en drumsticks met rozemarijn en gepofte knoflookolie,
    tomaten kommersalsa erbij. Ha zomer!

  • 28 Mei 2012 - 08:18

    Dirk:

    Goede morgen jos,

    Fijn dag vandaag door het prachtige spanje

  • 28 Mei 2012 - 08:35

    Michel V/d Graaf:

    Hij gaat lekker, na een paar dagen mooi weerben je de tegenwind en regen al weer vergeten en noem je het weer saai ??? Gelukkig maar. Geniet lekker van de komende dagen en fietse.

  • 28 Mei 2012 - 12:02

    Carolien Hogg:

    Zo ik ben weer helemaal bij gelezen. Kan me voorstellen dat je vandaag 30 km rijdt met die wijn in je benen. Is weer wat anders dan pap benen.
    Zal eens googlen naar die kathedraal.
    Fietse morgen en bij ons is dan de paardenmarkt weer voorbij.

  • 28 Mei 2012 - 15:34

    Gijs:

    geweldig diep oud ouderwets spanje. het leven is mooi, perfeeeeect......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santovenia de Oca

Fietstocht naar Santiago de Compostella

De overgang van werken naar pensioen te markeren.

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

ter afsluiting

05 Juni 2012

vijf weken

04 Juni 2012

dag 34

03 Juni 2012

dag 33

02 Juni 2012

dag 32
Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 45140

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: