de derde week - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu de derde week - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

de derde week

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 Mei 2012 | Frankrijk, Oloron-Sainte-Marie

Zo na 3 weken aan de voet van de Pyreneeën. Morgen of door naar St. Jean pied de port of hier de Pyreneeën over. Ik laat het van het weer afhangen. Vanmorgen alles droog ingepakt. De route hierheen was mooi redelijk te doen en het weer was voor de verandering afwisselend droog soms dreigde de zon erdoor te komen maat gelijk vele graden verschil. Was hier al vroeg nog even met 2 Nederlanders gesproken die Ned. Rome en Ned. Santiago al hadden gedaan en nu Rome santiago deden. Hadden in Lourdes 3 dagen het weer uitgezeten. Veel rondgewandeld in dit dorp 2 mooie kerken bezocht. Vooral onder de indruk van de koepelconstructie van die in St. Pierre. Verder zie je aan de rivieren dat het hier veel geregend heeft en aan de telegraaf letters in de krant zie foto. Net weer de limburgers van gisteren tegen het lijf gelopen. Die gaan de moeilijkste passage doen dat geeft te denken. Je leest het morgen wel wat het geworden is.

  • 22 Mei 2012 - 18:16

    Ien:

    zal ik eens als eerste reageren. HAd dag 18 de en 19de dag niet gelezen.Begrijp nu beter alle reacties. Geweldig hoe jullie allemaal meeleven. Als er een dag niets is gelijk bezorgde reacties.
    ik had gelukkig via de Sms al iets gehoord.
    Jos veel sterkte in de pyrineeen en hopelijk komt ons mooie weer jou kant op.
    Liefs Ien

  • 22 Mei 2012 - 18:21

    Jen:

    Hoi Jos, je bent vroeg vandaag met je verslag, leuk. Gelukkig dat het weer mee zat. Hier nog steeds veel wind,maar gelukkig droog. Uit de wind is het lekker buiten zitten. Zo te lezen denk jij natuurlijk wat die Limburgers gaan doen moet ik ook kunnen. We lezen het morgen weer wel. Suc6! groetjes Jen

  • 22 Mei 2012 - 18:22

    Michelv/d Graaf:

    gloeiende gloeiende, jos je gaat wel als een speer. als je op de site op de plaatsnaam klikt dan zie je een plaatsje halverwege france waar je zou zijn. maar je ben france al bijna uit.
    ga zo door en de kortste keren zie het vat met wierrook slingeren in santiago.
    die heuvels genaamd de pyreneeen, dat ga jij fluitend voltooien.

    succes ermee en hou vol.

  • 22 Mei 2012 - 18:57

    Edwin Prinse:

    Ik krijg al pijn in mijn reet als ik er aan denk. Maar ik vind het razend knap. Ben je nou nooit eens eenzaam daar in La Douce France? Of is dat juist de lol ervan, die zelfkastijding? Nou tot morgen aan de andere kant van de Pyreneeën. Succes! Groeten, Edje

  • 22 Mei 2012 - 19:30

    Pieter:

    Ha die ome Jos. Kom op dat wordt knallen morgen tegen op die bergen.
    Eén geluk als je boven bent mag je weer naar beneden uitrollen.
    Respect voor wat je doet zo alleen, ga zo door!!!
    Lekker het warme weer tegemoet in Spanje.

    groetjes, Pieter.

  • 22 Mei 2012 - 20:36

    Tineke:

    Ha broer, veel succes morgen de bergen in, wij zijn vandaag naar de Floriade geweest, helemaal niet op warm weer gekleed en het was me daar toch warm

  • 22 Mei 2012 - 22:55

    Hannie:

    Zo..! 3 weken alweer onderweg. Echt een ongelooflijke prestatie gezien de slechte weersomstandigheden. Maar het wordt mooi weer daar Jos! de komende dagen alleen maar 9's volgens weeronline! Dat wordt genieten, want de pyreneen zijn prachtig, zeker bij mooi weer. 'k Zou maar flink wat drinkwater meenemen want nu de komen de klimmetjes van de weetikhoeveelste categorie! Hier in de Betuwe was het vandaag 30 graden! Veel succes morgen ! groetjes Han

  • 23 Mei 2012 - 06:06

    Sander:

    veel succes Jos.

  • 23 Mei 2012 - 09:00

    Ria:

    Wel heerlijk jouw inspanningen lezen tijdens het vele beoordelen van onderzoeken en thema's. Dat is elk jaar mijn berg , waar ik over moet. Niet te vergelijken met die van jou!
    Ik denk nu vol plezier: "Ik zit lekker warm en droog'. Helaas zei dokterlief dat ik moet gaan fietsen. Dus nu wordt jij mijn grote voorbeeld.
    Trap voor trap kom jij wel boven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Oloron-Sainte-Marie

Fietstocht naar Santiago de Compostella

De overgang van werken naar pensioen te markeren.

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

ter afsluiting

05 Juni 2012

vijf weken

04 Juni 2012

dag 34

03 Juni 2012

dag 33

02 Juni 2012

dag 32
Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 45140

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: