Dag 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Josgeerse

Blijf op de hoogte en volg Jos

07 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Na prima ontbijt in de B&B iets na 9 vertrokken. Volgens iedereen wordt het na de Belgische Ardennen een makkie maar voor mij voelde dat niet zo, ik had moeite met de klimmetjes vandaag. Toch ben ik weer zo'n 90 km opgeschoten. Vandaag ook de eerste pelgrims (oid) ontmoet. Een uit Friesland op een fiets waar ik niet mee zou durven gaan maar hij had waarschijnlijk wel een
goed ingereden zadel. De streek waar ik vandaag doorheen gereden ben kent veel herinneringen aan de eerste wereldoorlog hier liggen onder andere 16.000 Amerikanen begraven. Heb paar monumenten bezocht wat een wansmaak trouwens. Er zijn hier vrijwel geen voorzieningen ik vraag mij af hoe wandelaars dat doen. Ik had nu de keus een (te duur) hotel, wild kamperen of 50 km doorrijden, dus zit ik in dat hotel. Ook de volgende dagen zijn er slechts mondjesmaat voorzieningen. Pelgrims worden blijkbaar geacht af te zien. Overigens prima weer vandaag wel bewolkt maar meer zon dan tot nu toe. Dus heb ik eindelijk op een bankje aan de Maas een baguette met heerlijke ham in het zonnetje opgepeuzeld prima. Jos

  • 07 Mei 2012 - 18:26

    Rob:

    Wat is te duur? Je hebt toch de keuze anders moet je je echt bekeren en dan is alles snel te te duur.
    W+R

  • 07 Mei 2012 - 18:36

    Dirk Wielemaker:

    Hallo Jos, iedere keer als ik je blog open zie ik een veel te dikke vrouw, misschien zou het ook wat voor haar wezen die klimmen.
    Maar alle gekheid op een fietsje, krijg nu wel het idee dat je wat in je ritme komt,ga zo door en ik blijf je trouwe supporter.

  • 07 Mei 2012 - 21:00

    Carolien Hogg:

    Zo Jos 90 km ondanks de niet prettige klimpartij. Kan me nog goed die begraafplaats van de Amerikanen herinneren. Was geloof ik 18 toen ik ze voor het eerst zag. Jammer dat er zo weinig voorzieningen zijn, maar het natuurlijk wel de bedoeling dat je als "Pelgrim" afziet. Goede reis morgen.

  • 08 Mei 2012 - 08:52

    Netty En Alfons:

    Hoi Jos,
    blij dat de zon weer schijnt.
    Dat is wel genieten geblazen op zo'n bankje onderweg, heerlijk.
    Lekker picknicken en dan kan je er weer helemaal tegen aan. Wel een fototje nemen met de zelfontspanner van dergelijke super momenten.

  • 08 Mei 2012 - 14:13

    Bert:

    Ben jaloers, succes en hou vol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietstocht naar Santiago de Compostella

De overgang van werken naar pensioen te markeren.

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

ter afsluiting

05 Juni 2012

vijf weken

04 Juni 2012

dag 34

03 Juni 2012

dag 33

02 Juni 2012

dag 32
Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 45262

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: