De vierde dag - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu De vierde dag - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

De vierde dag

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

07 Mei 2015 | Duitsland, Koblenz

Vandaag niks te janken (mijn golfvrienden noemen mij soms Jank 1) ik weet ook niet precies waarom. Na eerst nog wat gezocht te hebben ( een omleiding kan de route compleet op zijn kop zetten) maar met hulp van de Iphone GPS toch op de route gekomen. De eerste kms waren door het landbouwgebied met veel koolzaad niet echt spannend. Daarna bij de Rijn aangekomen op een heerlijk fietspad. langs de Rijn verder. De wind was vandaag in mijn voordeel veelal mee dus ook niet zo hard, de temperatuur is beter en geen regen. Ik heb geluk gehad want de Rijn staat hoog slechts een stukje pad was dicht vanwege overstroming, op het oeverige pad kon je nog wel zien dat het overstroomd was geweest, veel drijfhout en rommel op het pad. Als lunch een prima pasta met veel knoflook dat eenvoudig zo lekker kan zijn, op een terras in de zon aan de Rijn zo moet het leven bedoeld zijn. Lekker door gefiets tot Koblenz waar ik op een mooie camping aan de Moezel sta. Ik kom eigenlijk alleen fietsers tegen als tegenligger. Op de camping wel een Amerikaan ontmoet die daar alles verkocht heeft en nu 5 jssr in Europa plant een echte , tree hugger, Hij rijdt met een driewieler met kuxe stoel ook wel iets voor mij geen pijn in de ...... Kortom een pracht dag en morgen weer verder. Ik eet nu vegetarisch wie had dat gedacht.
Jos

  • 07 Mei 2015 - 22:34

    Nardo:

    Leuk jou zo te volgen Jos! Ik dacht eigenlijk dat je een fietsmaatje bij je had maar blijkbaar doe je het alleen. Ondanks dat het weer je nog niet echt gunstig gestemd is lees ik wel dat je er plezier aan beleeft.
    Veel succes!

  • 07 Mei 2015 - 22:38

    Jen:

    Dat klinkt weer beter Jos, gelukkig maar.Lijkt me leuk om langs de Rijn te fietsen, willen wij ook nog eens doen.
    Geef het adres van die camping nog maar eens door. Misschien een optie voor de zomervakantie.
    Je koos nu toch zelf voor een camping of niet gezocht naar een hotel? Hoe is het met je luchtbed?
    Leuk zo'n ontmoeting met die Amerikaan. Wij hebben ook wel eens iemand ontmoet die zijn huis verkocht had en dan met een camper op stap ging. Kan me voorstellen dat je zo'n luxe stoel wel ziet zitten,haha.
    Voor morgen weer een mooie,zonnige tocht gewenst! Groetjes Jen

  • 07 Mei 2015 - 23:58

    Betty:

    fijn dat deze dag weer een goede was. Ik wacht een beetje op de zevende dag..hihi...zo zie ik steeds de aanhef...

  • 08 Mei 2015 - 02:53

    Jeroen:

    Gelukkig gaat het lekker met je

    Jank 1

  • 08 Mei 2015 - 03:12

    Sander:

    Jank 1......................... dat ga ik je echt niet verder uitleggen hoor. Ik dacht dat jij uit de omgeving van Middelburg kwam, nu lijkt het meer op de omgeving van Bru. Ik kom van Bru en w.....

    Vanuit Orlando wensen wij jou natuurlijk veel goed weer, iets minder warm dan bij ons lijkt mij wel goed voor jou tijdens het fietsen.

    Als je in Duitsland al aan de pasta zit....... wat eet je dan als je in Italie bent? ...........Braadworst?

    Veel Succes verder, geniet vooral ook van de heerlijke witte wijn langs de Moezel :)

    Mvgr,

    Sander, Chantal, Jip en de Snijdertjes


  • 08 Mei 2015 - 13:54

    Carolien Hogg:

    Gelukkig een betere dag voor je. Nog genoeg water gezien maar gelukkig niet op je hoofd.
    Geniet van de omgeving want die is prachtig. kijk uit naar je volgende verslagen. Carolien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 45093

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: