De echte eerste dag - Reisverslag uit Wyler, Duitsland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu De echte eerste dag - Reisverslag uit Wyler, Duitsland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

De echte eerste dag

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 Mei 2015 | Duitsland, Wyler

Toch maar goed dat ik op de wind en de wolken heb gelet, want wat een prachtige fietsdag was dit. Vanmorgen om half negen vertrokken een on 12 uur het eerste terras met koffie en appelgebak in wijk bij duurstede toen stond de teller al boven de zestig wat wil je ook met windje mee. Wat is ons revierengebied toch prachtig zeker nu in mei. Mooi sappig gras in de wei maar te weinig koeien. langs de bermen koolzaad en fluitekruid en overal bloesem in de fruitbomen prachtig dus. Ik zit nu op een camping in Wyler. Om iets te eten op aanraden van de campingbeheerder naar Kranenburg gelopen (3 km) en daar heerlijk op een terras in de zon Weizen bier gedronken en Spargel gegeten het was de wandeling meer dan waard. Morgen maar zien het weerbericht in Nederland is heel slecht maar hier lijkt het wel goed. Ik vertrek in de korte broek kan altijd nog verkleden en ik heb niet voor niks in regenkleding geinvesteerd.
Jos

  • 04 Mei 2015 - 21:28

    Tineke:

    grappig vorig jaar toen wij in Groesbeek zaten zijn wij in Kranenburg geweest en ook door Wyler gereden, toen we in Leersum op de camping zaten hebben we ook in Wijk bij Duurstede gegeten (heel leuk stadje) succes verder, ik had alle boeken al opgeruimd i.v.m. de verbouwing, maar de atlas weer even er uitgevist, wij gaan volgende week nog 6 dagen met de zambezi naar de achterhoek en dan mag Anne daarna eindelijk gaan slopen, groetjes

  • 04 Mei 2015 - 21:59

    Betty:

    Aloha! De kop is er af! En dat klinkt eigenlijk buitengewoon prettig met appeltaart en bier! Gisteren fietsten Hannah, Mirjam en ik door Rotterdam (inderdaad..in de regen...dus Boijmans ingedoken) en bedacht ik nog dat je toch zo heerlijk veel ziet op de fiets. Ik hoop dat het echt heel lekker weer wordt, dat heb je wel verdiend na de vorige natte tocht. Succes!! xx

  • 04 Mei 2015 - 22:36

    Ad En Hannie:

    Hé Jos, wat een prachtige dag was dit om je fietstocht te beginnen! En ook maar gelijk in 1 keer Nederland achter je gelaten! En dan ook nog genoeg energie over om nog kilometers te gaan lopen voor je avondeten !
    Wij zijn het uiteraard met je eens dat het rivierengebied prachtig is met al die bloesems!
    We wensen je veel succes met de volgende etappe!
    Groetjes Ad en Han


  • 04 Mei 2015 - 23:33

    Jen:

    Klinkt echt goed Jos, fijn met windje mee! En ja de natuur is nu schitterend, je ziet alles met de dag groeien.
    Knap dat je nog een stuk gelopen hebt na zo'n eind fietsen.
    Hopen maar op weer een mooie dag morgen. Succes!
    Groetjes Jen

  • 05 Mei 2015 - 02:36

    Ria Geerse:

    Ha broer

    Wat een heerlijke eerste dag heb je gehad! Nu ik dit schrijf lig jij al op een oor. Hier is het nu 20.30 uur. Obama was vandaag op het college van Charlie, de man van Ria waar ik logeer. Toen ik vanmiddag terug kwam van Ellis Island en the memorial place was de West village vergeven van de politie. Hij zal ook het Whitney museum bezocht hebben.

    Het is hier inmiddels 24 graden. Ik wandel in mijn t-shirtje.
    Morgen zal ik in het MoMA aan je denken. Zet hem op broer!

    Liefs Ria

  • 05 Mei 2015 - 23:49

    Carolien Hogg:

    Hoi Jos,
    Hoorde van Vera dat je op weg bent naar Rome. Ga je weer volgen natuurlijk.
    Vond het vorige keer ook zo leuk om te doen.
    Goede reisdag morgen. Groetjes Dave en Carolien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 45098

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: