Dag 20 - Reisverslag uit Seggiano, Italië van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Seggiano, Italië van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

23 Mei 2015 | Italië, Seggiano

Wie de Giro volgt weet zo ongeveer hoe het er hier uitziet met het weer, dus ik zal mijn gejank beperken. Vanmorgen droog gestart het was zwaar bewolkt maar prima fietsweer. Om een uur of een begon het dicht te trekken en volgde een wolkbreuk. Ik was toen net in een mooi oud (hoe kan het anders hier) dorp Montalcino genaamd, daar tijdens de bui de innerlijke mens wat versterkt en toen het wat leek op te klaren weer op dee fiets gestapt ik wilde nog een kilometer of 30 doen. Maar net onderweg begon het weer te spoken dus route ingekort en ik zit nu in een hotel boven op een heuvel met prachtig uitzicht, vooral als de zon schijnt dat deed hij 15 minuten maar ook met die inktzwarte luchten heeft het nog wel wat. Mijn tocht vanochtend was fraai en dus genoten van dat mooie Toscane. De wegen zijn vrij rustig, helaas verstoorden een groep motorrijders de rust, er was een of andere tourtocht. De Eroica in Moto ik weet niet of Eroica in het Italiaans erotiek of heldendom betekend kan het natuurlijk opzoeken maar ik houd het maar op het laatste, dat geeft mijn tocht ook iets heldhaftigs. Opvallend hoe weinig Italiaamse motorfietsen je ziet het is echt vergeven van de BMW,s. Veel fietsers heb ik vandaag ook niet gezien die waren wel wijzer en zijn lekker thuis gebleven.
Morgen schijnt het weer beter te worden, er staat een pittige tocht voor de boeg. Je gaat hier constant op en af en dat is vermoeiender dan in een keer een flink stuk klimmen vind ik. Overigens was in na een halve dag Siena geloof ik vermoeider dan na een flinke fietstocht heeft waarschijnlijk met gewenning te maken. Tot morgen

  • 23 Mei 2015 - 20:35

    Tineke:

    Nog even volhouden, wij hebben hier beter weer, vanmorgen een buitje maar vanmiddag prima, hup hup zet hem op, groetjes Tineke

  • 23 Mei 2015 - 22:32

    Betty:

    wow!! je bent er al bijna!! knap hoor, zet m op dat laatste stuk!! x

  • 24 Mei 2015 - 11:53

    Henny En Koos:

    he Jos, je gaat als een trein..!!!! Montalcino is toch van de wijn? en inderdaad is jouw tocht ook heroïsch. un giro eroico :) Vanmiddag komt hier de world port classic langs (kippeneindje van Antwerpen naar Rotterdam) .Hopelijk heb je net zo"n zonnetje als wij . groet Koos en Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 45129

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: