Dag 16 - Reisverslag uit Bologna, Italië van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Bologna, Italië van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

19 Mei 2015 | Italië, Bologna

Vandaag een alweer een mooie dag wat het weer betreft. Die Po vlakte mogen ze net als bij mijn vorige toer de Champagne gewoon overslaan. De Po vlakte is net zo saai als de Champagne er is meer afwisseling en je kmt dorpen tegen waar je wat kunt eten en drinken. War wind betreft is het ongeveer even slecht, hoewel hier gaat het pas in de middag waaien en daar de hele dag. Ik heb geloof ik een record afstand (voor mij) afgelegd ik zit inmiddels in een dorp? vlak voor Bologna als je die vlakte dantoch over moet dan maar zo snel mogelijk. Ik zie de Appenijnen al liggen en volgens Gijs waren die voor Hannibal met zijn olifanten ook geen probleem dus dat moet gaan lukken. Zat ik gisteren in een jeugdherberg ja mijn tweede jeugd (vraag maar aan Oostdam) inmiddels heb ik een zes persoon bungalow betrokken dus als je snel bent kun je nog bij mij slapen. Ik was eerst van plan in Ferrara (mooie stad met dat kasteel in het centrum) te stoppen maar daar was ik al om 12.30. Na een rondwandeling besloten een stukje verder te gaan en dat is een stuk geworden op zich geen probleem maar de laatse 40 km met flinke tegenwind. Tot moren.

  • 20 Mei 2015 - 00:02

    Jen:

    Als ik het zo lees Jos kun je volgens mij niet eens een halve dag lekker niets doen. Wat het weer betreft hier vandaag ( zeker in Zws Vlaanderen) waar ik nog met Dirk was voor bestellingen was het af en toe bar en boos. Harde regen, hagelbui en veel wind. Op Walcheren toch wel beter.Personeel heeft tenminste weer gewoon door kunnen werken. Nu moet ik eerlijk zeggen dat we daar over geen klagen hebben hoor, die zullen niet snel in de auto gaan zitten . Wat leuk dat je zo veel verschillende soorten overnachtingen doet.
    Je hebt nu lekker de ruimte in een 6 pers.bungalow. Je hoopte vast stiekem dat Ien even langs zou komen.
    Veel suc6 met de Appenijnen! Groet Jen

  • 20 Mei 2015 - 00:05

    Jan Den Hartog:

    Hopelijk morgen weer een mooie dag.
    Volhouden maar.
    Geweldige prestatie.
    Groeten van Aafke & Jan.

  • 20 Mei 2015 - 09:31

    Marc Voorhuis:

    Ik heb al je dagrapporten gelezen gisterenavond. Wat een mooi avontuur. Ik was het al van plan, maar nu is de kogel helemaal door de kerk. Kijk hier momenteel uit over een druilerig Antwerpen, en dat terwijl ik net zo goed op de fiets had kunnen zitten in de buurt van Toscane. Keuze is snel gemaakt. Echt een geweldig gaaf avontuur Jos, en je reisverslag leest als een jongesboek. Niet te rap gaan, anders is het weer te snel voorbij ! Geniet ervan. Groeten Marc PS Kan altijd nog door naar Napoli/Palermo !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 45132

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: