Dag 6 - Reisverslag uit Montfort-en-Chalosse, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Montfort-en-Chalosse, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

05 Mei 2018 | Frankrijk, Montfort-en-Chalosse

Prima zo’n rustdag. Ik zit tegenover het station en dacht ik ga met de trein naar Bilbao maar dat gaat dus niet. Ook met de bus is het op een dag heen en weer niet te doen. Dus vanmorgen eerst de plaatselijke markthal bezocht. Daarna met de bus naar Bayonne, duurt bijna een uur en kost 2€! Ik had al een uurtje of zoon Bayonne rondgekeken, maar toen was veel gesloten. Nu wat cultuur gedaan. Fototentoonstelling bezocht (niet heel bijzonder), cathedraal en kloostergang bekeken zeer de moeite waard. Je kan daar ook een stempel halen voor je pelgrimspas. Dat heb ik maar niet gedaan. Verder veel leuke drukke straatjes met bijzondere winkeltjes en een paar galeries. De enige dissonant was de bus terug die volgens mijn schema om 17.30 zou vertrekken, maat blijkbaar was een ander schema van toepassing en vertrokken we pas om 18.30. Ik heb inmiddels ook een route terug naar de Dordogne bedacht. Morgen maar eens kijken hoe dat gaat. Plan is kortere etappes, pleister over de blaar en dan maar zien.

  • 05 Mei 2018 - 20:43

    Greet Verhage-Geerse :

    Ja Jos, je bent verstandig aan het worden. Als fietsen niet meer leuk is moet je stoppen. Wij wensen je mooie ritten terug via de Dordogne. Groetjes Wim en Greet

  • 05 Mei 2018 - 21:55

    Edwin:

    Jos ik snap het niet meer. Vervolg je nu toch je teis na een rustdag vol cultuur, of kap kever evengoed mee?
    Als ik jou was en ik had niet dan tijd, ging ik door. Voor mijn part met maar 30 km per dag of zo. Maar als je echt ondraaglijke pijnen te verduren hebt op je hol, ja das andere café au laat! Succes met whatever je beslissing is. Ik ga gewoon aardig blijven tegen je, want dat is immers de afspraak! Ga je goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 45140

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: