Dag 9 - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

08 Mei 2018 | Frankrijk, Cadillac

Vanmorgen vertrokken met een bewolkte hemel en koud. Wat een verschil met gisteren. Nog steeds door Les Landes veelal over prima volledig verlaten fietspaden. Eindeloze rijen naaldbomen met af en toe wat landbouw. Ieder stuk land heeft zo’n beregeningsinstallatie staan. Ik neem aan dat ze grondwater oppompen want open water is vrij zeldzaam. Vandaag is het een soort doden herdenking want bij elk dorp liggen kransen bij de oorlogsmonumenten. Ik ben nu in Cadillac een deels ommuurd dorp aan de Gironde. Het dorp wordt gedomineerd door een enorm kasteel. Maar het hele dorp ziet er vervallen uit veel is gesloten. Na Landiras kom je opeens in een wijnstreek (appellations Graves) en het wordt ook war heuvelachtiger. Ik zit op mijn eentje in een hotel dat op verzoek van de dame van het Office de Toerisme wel even openging. Beetje verlopen maar de kamer is prima. Na 2 dagen kamperen had ik het wel weer even gezien. Morgen kom ik bij de Dordogne en daar zijn weer wat meer mogelijkheden voor sightseeing. Als het goed gaat heb ik een vaag plan om een stuk langs de Dordogne te gaan fietsen.

• 08 Mei 2018 - 22:00

Jen:

Nou Jos, volgens mij is dat liedje van de eenzame fietser wel van toepassing als ik het zo lees.
    Het is overal stil en verlaten. En ja die vervallen dorpjes in Frankrijk komt me wel bekend voor.
    De wijnstreek is wel mooi. Wij hebben eens op een camping gestaan in St.Emilion, volgens mij was dat in de Gironde. Wij vonden dat een erg leuk stadje.
    En wel bijzonder dat je in je uppie in een hotel zit. Geef mij dan de camping maar!
    De Dordogne vonden wij wel een mooie streek. Leuk als je daar langs de rivier kunt fietsen.
    Fijne tocht en mooi weer! Groetjes Jen