Dag 4 - Reisverslag uit Montfort-en-Chalosse, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Montfort-en-Chalosse, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

03 Mei 2018 | Frankrijk, Montfort-en-Chalosse

Vandaag had ik een engeltje op mijn schouder. Misschien omdat die denkt dat ik een pelgrim ben. Eerst had ik tijdens het wisselen van mijn Jack (het is nog steeds koud) mijn portemonnee even op mijn tent op mijn bagagedrager gelegd. 45 km verder lag hij daar nog steeds! Ook bleef het ondanks de dreigende buien droog. Zwarte luchten in het Oosten veel wind maar ik ging naar het Westen. Het eerste deel van de 70 km naar Bayonne was aardig beetje heuvelachtig rustig veel bos en landbouw. De laatse 20 km tot Bayonne ging over een veel te drukke weg met steeds korte afdalingen en dus klimmetjes. In Bayonne wat rond gelopen en calorien aan het systeem toegevoegd. Helaas waren alle bezienswaardigheden tot 15.00 gesloten. Leuke oude binnenstad overigens. Vervolgens naar St Jean de Luz zo’n 20 km weer over een veel te drukke weg. Inmiddels in hotel vlak bij de binnenstad. Stad een beetje bekeken en bij een schraal zonnetje op terras een Leffe genuttigd. Straks weer even de stad in voor wat te eten. Vanmorgen mijn zadel versteld zodat de pijnlijke plekken wat mijnder belast worden en dat lijkt te werken. Morgen eerste etappe van de Camino del Norte ben benieuwd hoe dat gaat. Ik heb gisteren 2 foto’s geüpload maar vind ze niet terug. Toch teveel old skool deze site?

  • 03 Mei 2018 - 22:01

    Jen:

    Hoi Jos, dan heb je zeker geluk gehad met je portemonnee, mag wel eens ook toch?
    Doet me aan iemand denken die bij aankomst in Brazilie zijn pas en portemonnee in de bus liet leggen, geluk dat de bus nog bij de remise stond. Wat fiets je trouwens weer afstanden zeg per dag meer als 100 bizar!
    Jammer dat alles dicht was maar dat heb je vaak in het zuiden, siesta.
    Foto's inderdaad nog niet gezien. Succes met de volgende etappe en hopelijk wat warmer.
    Groetjes Jen

  • 04 Mei 2018 - 08:53

    Kees En Bep:

    Hoi Jos,
    Dank voor je verslag, leuk om je te volgen. We wensen dat het engeltje bij je blijft op je verdere reis.
    Veel fietsplezier gewenst!
    Groetjes van Kees en Bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 45126

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: