Dag 15 - Reisverslag uit Sarlat-la-Canéda, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Sarlat-la-Canéda, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 15

Blijf op de hoogte en volg Jos

14 Mei 2018 | Frankrijk, Sarlat-la-Canéda

Het zit er bijna op. Vandaag in kou (10 gr.) en in begin stromende regen de tocht van Beaulieu naar Sarlat gemaakt. Er is eigenlijk niks goeds over te schrijven, gewoon een strijd tegen de elementen. Bijkomend probleem is dat mijn achterband langzaam leegloopt. Omdat ik geen zin had om onder deze omstandigheden een binnenband te vervangen heb ik ervoor gekozen om af en toe te stoppen en bij te pompen. Zo’n klein pompje is niet geschikt om de normale 5 bar te bereiken maar het is gelukt hier te komen. Mijn fiets staat nu in de garage van het hotel daar kan ik een andere band monteren voor de laatse 15 km o.i.d., naar de auto spullen inladen en rijden. Ik ga op de terugweg langs Oradur sur Glane waar zich in de tweede Wereldoorlog een drama heeft afgespeeld en dat al een tijdje op mijn to do list staat. Het blijkt op de terugweg slechts een kleine omweg te zijn. Niet echt een vakantie bestemming maar wel om even bij stil te staan. Sarlat is natuurlijk bekend als een oude stad met prachtige steegjes om in rond te dwalen. Nu ziet het er maar triest en stilletjes uit. Ben benieuwd of het vanavond levendiger is.

• 14 Mei 2018 - 17:25

Ria Geerse :

Ha broer

Vanmorgen was het in Amsterdam 12 graden. In Utrecht vandaag 24 , nu ben ik weer i. Middeburg. 11 graden. Maar net niet zo koud als bij jou. Goede reis terug!

Ria

• 14 Mei 2018 - 18:08

Kees En Bep:

Hoi Jos, Dat valt tegen met die kou en regen. Succes met het laatste stukje. Je zult wel blij zijn als je weer thuis bent.
    Groetjes, Kees en Bep

• 14 Mei 2018 - 18:15