Dag 14 - Reisverslag uit Beaulieu-sur-Dordogne, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Beaulieu-sur-Dordogne, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Jos

13 Mei 2018 | Frankrijk, Beaulieu-sur-Dordogne

Vanochtend in de kou (5 graden) en met dreigende zwarte wolken uit Mauriac vertrokken. Tip voor wie in mei gaat fietsen in Frankrijk neem handschoenen mee. Zelfs met 2 fietsjacks over elkaar was het met name tijdens afdalingen nog koud. Gelukkig moest er ook af en toe flink geklommen worden om een beetje op temperatuur te komen. Het eerste deel van de route was vrij spectaculair. Gelukkig was ik gisteren over een andere route naar Mauriac gereden want in deze zat een stuk helling die ik vast niet had kunnen nemen. Het volgende stuk tot Argentat was redelijk op en neer, met aan het eind een lange afdaling. Na Argentat weer eens gelunched en vervolgens naar Beaulieu sur Dordogne via de andere Dordogne oever. Hoe ik de hele dag droog ben gebleven is een wonder, overal zwarte wolken en over wegen vol plassen maar waar ik was was het droog. Hier is nu het aardbeien festival gaande wat vooral veel commercieel gedoe is met lokale producten en de enorme aardbeientaart. Gelukkig was er nu wel plek in het hotel. Morgen geven ze weer een slechte dag af, hopelijk valt het weer mee.