Dag 13 - Reisverslag uit Mauriac, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Mauriac, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

12 Mei 2018 | Frankrijk, Mauriac

Denk je in een mooi rustig stadje Mauriac aan te komen is het hier kermis. Veel lawaai dus en verder is het geloof ik ook niet een echt interessant stadje. De eerste 25 km naar Argentat liepen over een heel mooie route de weg loopt hier vrijwel helemaal zo dicht langs de Dordogne dat de rivier steeds in het zicht is. Weinig verkeer en al helemaal geen vrachtverkeer prima dus. Argentat is niet erg bijzonder wel prima koffie. Daar bedacht om naar Mauriac te rijden. Eerst 6 km lang klimmen daarna over mooie glooiende weg. Onderweg wil het met de lunches niet echt lukken, maar ik heb altijd een pain au raisin op reserve bij me. Ik dacht dat het laatste stuk alleen maar dalen was, maar dat viel tegen. Na een 10% afdaling volgde nog zo’n zelfde klim. Mauriac ligt namelijk niet aan de Dordogne maar stukken hoger. Dat blijkt ook wel ui de hoogtemeters ik heb in de laatste 50 km ruim 1000 meter geklommen en ben slechts 500 gedaald. Die overeind 500 heb ik dus morgen nog tegoed. Het is de hele dag een beetje guur 15 tot 18 graden. In Mauriac hotel gevonden een beetje buiten het kermis lawaai. Inmiddels is het ook gaan regenen dus ik zit lekker droog. Dit wordt mijn keerpunt morgen terug naar Beaulieu o.i.d. Wel via een andere weg, en vandaar richting auto. Ik wil nog langs Domme en Sarlat die ik nog van eerdere vakanties ken. Ik denk woensdag of donderdag weer in Saint Cyprien te zijn en dan weer retour Gouda.

  • 13 Mei 2018 - 12:58

    Jen:

    Hoi Jos,

    Je hebt toch weer behoorlijk moeten klimmen als ik het zo lees.
    De naam Argentat komt me bekend voor. Volgens mij moest een jongen die we op de camping in Sarlat leerden kennen daar heen , liep naar Santiago vanuit Belgie, met een tentje.
    Wij hebben ook eens gefietst langs een oude spoorlijn maar op een gegeven moment werd het daar zo steil dat we gewaarschuwd werden om te keren.
    Domme en Sarlat zijn leuke plaatsjes. Wij zaten op camping les Acacia's in Sarlat-la-Caneda, leuke camping vonden wij.
    Wat die lunches betreft kom je vaak tussen 12.00 en 14.00 ? Dan is er veel dicht misschien.
    Fijn dat je nu een hotel gevonden hebt met de regen.
    Fijne tocht weer en geniet ze in Sarlat en Domme. Groetjes Jen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 45071

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: