Dag 3 - Reisverslag uit Montfort-en-Chalosse, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Montfort-en-Chalosse, Frankrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

02 Mei 2018 | Frankrijk, Montfort-en-Chalosse

Wat was het koud vanmorgen, na het opbreken op de camping waren mijn handen zo koud dat ik de sluitingen van mijn tassen amper dicht kon krijgen. Maar de lucht was blauw en de zon scheen. Dus op pad gelukkig werd het steeds aangenamer. De eerste 75 km naar Mont de Marsan ging over de D933 een vlakke weg met (te) veel verkeer. Met name sommige vrachtwagens passeren vrij dicht langs je. Ik denk dat heel wat chauffeurs hebben zitten schelden op die stomme fietser. In Mont de Marsan geluunched met een “lekkere salade” zoals mijn schoonzus zegt. Inmiddels was het daar 27 graden! Vervolgens op de route die de Garmin aangaf naar Montfort en Chalosse gefietst via een verkeersluwe route. Niet bijster mooi maar beter dan het eerste stuk. Op het laatst nog wat venijnige klimmetjes. Was toch novg 45 km. Inmiddels in een mooi hotel beland. Het kost wat maar dan heb je ook wat. De benen doen het redelijk maar de billen lijken problemen te gaan geven. Morgen maar weer een beetje met mijn zadel schuiven. Ik wist dat Les Landes niet Frankrijks mooiste gebied was en deze trip bevestigd dat. Zijn die Fransen hier ook nog met hun Mirages aan het spelen wat de nodige geluidsoverlast met zich medebrengt. Het weer is vanmiddag ook omgeslagen. Inmiddels is het bewolkt met af en toe een spetter. Het dorp stelt helemaal niks voor. Ben een biertje Daan drinken in de enige lokale kroeg, waarvan de klanten er nu niet erg welvarend uitzagen en dan zeg ik het nog netjes. Zo aan het diner ik denk dat er wel 100 plaatsen zijn maar het lijkt dat ik vrijwel de enige gast ben. Morgen verder.

  • 02 Mei 2018 - 21:28

    Kees En Bep:

    Hoi Jos,
    Wat een enorme verschillen in temperatuur van de ochtend tot de middag. We hopen dat je niet te veel zadelpijn krijgt. Je bent al aardig opgeschoten. Plezierige tochten verder,
    Groetjes van kees en bep

  • 02 Mei 2018 - 22:23

    Hannie:

    Hoi Jos,
    Ik zie op de kaart dat je al in de buurt van DAX zit. Les Landes is idd een saaie streek, wij zeiden altijd, na DAX wordt t mooier, dan naderen de Pyreneeën!
    Heel vervelend op die wegen te fietsen waar geen fietsstroken zijn! Meestal krijgen fietsers wel de ruimte maar t blijft oppassen.
    We wensen je een mooie tocht ! Groetjes Ad en Hannie

  • 02 Mei 2018 - 22:59

    Ria Geerse:

    Ha broer

    Hopelijk heb je het deze nacht iets warmer. Het past ook wel bij begin mei, overdag warmer en warmer (als we boffen) en 's nachts koud. Ik herinner me nachten in trainingspak in de tent. In ieder geval wens ik je morgen ook wat zon.
    Morgen komt Joris helpen schilderen, dat komt goed uit, want mijn rug houdt niet van traptreden lakken.
    Schilderen is mijn vakantieopgave. Gelukkig wordt het hier elke dag warmer en neem ik erg veel pauze in mijn uitermate gerieflijke nieuwe tuinstoelen. Dat is wel het voordeel van een omsloten stadstuintje, weinig wind.

    Warme groet,
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 45117

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: