Afsluiting - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Afsluiting - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Afsluiting

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 Mei 2015 | Nederland, Gouda

Ook aan deze fietstocht is weer een eind gekomen. De schade een lekke band en een kapotte knie, omdat ik op de voorlaatste dag tijdens de bui viel op een onverhard pad dat eigenlijk volkomen ongeschikt is voor fietsers. En dan komt de thuisreis en verval je in hè hectiek, van stations, vliegvelden enz. Dat is toch eigenlijk niet de manier om af te sluiten. Doe er nog een uurtje vertraging bij en je komt afgedraaid thuis. Eigenlijk moet je het andersom doen eerst vliegen en dan naar huis fietsen. Dat heeft dan weer als nadeel dat je meestal direct met zware etappes begint. Ik moet er tenminste niet aan denken, dat de laatste etappe naar het meer van Bracciano de eerste was geweest, nu kon ik afdalen maar al die 14 & 15 % onverharde hellingen ook al zijn ze maar kort zijn bijna onverteerbaar. Ondanks het weer in Toscane een mooie tocht, anders dan naar Santiago met name door de weinige ontmoetingen met andere reizigers. Nogmaals bedankt voor de reacties. En het is weer goed om thuis te zijn.

• 29 Mei 2015 - 21:26

Jen:

Ha Jos, fijn dat je weer heelhuids thuis gekomen bent, op die kapotte knie na.
    Dat pad had je achteraf misschien beter kunnen vermijden?
    En ja, die hectiek als je thuis komt herkennen we goed. Hier niet anders als je na een paar dagen weg weer thuis komt, laat staan na een paar weken. Wij zijn het vakantiegevoel ook altijd gelijk kwijt door de hectiek van het bedrijf. Dat is wel erg jammer. Je zou het graag nog wat langer vast houden.
    Je hebt in elk geval genoten en veel moois gezien. Ien zal ook wel blij zijn dat je nu weer thuis bent.
    Geniet samen van het weekend! Groetjes Dirk en Jen.

• 01 Juni 2015 - 21:39

Marc Voorhuis:

Dag Jos. Heel erg leuk je verslagen te lezen. ga hetzelfde doen. Wellicht eerst naar Spanje, doch ooit naar Rome. ben benieuwd naar je tips & tricks (behalve vanuit het zuiden te beginnen en te eindigen in Nederland, wat ik dus -ook- niet ga doen) Ik neem binnekort contact met je op; over een checklist; wel of niet en tent meenemen etc etc etc.
    groeten Marc