Dag 19 - Reisverslag uit Siena, Italië van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Siena, Italië van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 Mei 2015 | Italië, Siena

De vaart is eruit, na 45 km in de stromende regen en nog koud ook, gestop in Sienna. Er is eigenlijk geen betere plek om te stoppen, want dit moet een van de mooiste steden van Italie zijn. Wij waren hier al eens jaren geleden, maar ik heb nu gedaan wat we toen niet deden (waarschijnlijk al Duomo moe) de Dom en alles daaromheen bezocht. Dat is eigenlijk al een reis waard. Bovendien kun je hier nog min of meer gewoon lopen, in Florence moet je door de hordes toeristen hheen vechten. De rest van de dag is het afwisselend droog en nat geen stukje blauwe lucht gezien, twerwijl het gisterenavond prachtig was. Morgen zijn de voorspellingen al niet veel beter, zondag schijnt het weer Toscane weer te zijn. Fietsen zonder regenkleding wordt je nat, met regenkleding ook want helling op (en dat zijn er hier veel en pittige) zweet je zelfs in de kou, op die kleding staat dat het ademend is maar geloof me mijn jack was vanbinnen natter dan daarbuiten. Inmiddels ben ik expert kleding en schoenen drogen (met de fohn). Nog vergeten eeergisteren gezellig gegeten met twee Friezen die met hun camper weer op weg waren naar huis. Gisteren was ik de enige klant in de Agriturismo maar de eigenaresse had een reunie met een groep waarmee ze in China etc. waren geweest om hun wijn te slijten. Ik denk dat dat goed gelukt was want ze maakten een kabaal van jewelste en er gingen vele flessen goede wijn doorheen. Samen hebben we nog een toast uitgebracht. Prima afsluiting van de dag. Ik ga zo een mooi tentje zoeken en weer lekker eten en drinken. Tot morgen

• 22 Mei 2015 - 20:16

Henny:

Wij vonden Seinna mooier als stad dan Florence, tuurlijk heeft Florence veel te bieden maar zo druk en overal rijen mensen om ergens binnen te komen, wat jammer Jos dat je zo slecht weer hebt, ik vind het erg leuk je reisverslag te lezen, groetjes Henny

• 22 Mei 2015 - 23:22

Hannie:

Hoi Jos, wat ontzettend jammer dat je juist in Toscane zulk slecht weer hebt ! Goed dat je in Sienna gestopt bent, echt een prachtige stad hè ?
    Wij hebben daar een paar keer op een camping gestaan. Ook een keer de palio(paardenraces)meegemaakt op dat mooie plein daar. Benieuwd waar je morgen weer uitkomt! Hopelijk wordt het weer iets beter/droger!
    Iig succes morgen! Rome komt nu wel snel dichterbij !
    Groetjes ad en Han

• 22 Mei 2015 - 23:54

Ien:

Jammer van het slechte weer terwijl het hier prima is maar een dagje Siena is ook niet verkeerd.
    Vanmiddag naar boychoir geweest. Prachtige film met een mooie rol van Dustin Hoffman die zich ontfermt over een moeilijke jongen met een buitengewoon zangtalent.
    Hoop dat het morgen droog is dan kan je toch meer genieten van je omgeving.
    Slaap lekker. Liefs Ien

• 23 Mei 2015 - 09:51

Lianne:

Dag oom! Ik knipper even met mijn ogen en dan zit hij al in Sienna! Wat gaat dat snel. We kijken nu naar de Giro op TV, met veel regen, ik hoop dat het weer snel opknapt. Succes met alle 10+% hellingen en mag dan niet af en toe de vaart er een beetje uit zijn? Veel succes en plezier nog namens ons allemaal.