Dag 18 - Reisverslag uit Bologna, Italië van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Bologna, Italië van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 Mei 2015 | Italië, Bologna

Ik zou nu door een van de mooiste stukken van deze tocht moeten rijden, en dat zal ongetwijfeld zo zijn, als het mooi weer is. Nu dat is het bepaald niet afwisselend druilerig, stortbuien, onweer en af en toe een plotselinge opklaring. En tijdens zo,n opklaring heb je inderdaad prachtige vergezichten. Eigenlijk waren er maar 2 echt droge momenten, toen ik de foto,s nam van Florence en het laatste uur. Door het slechte weer ben ik tot 2 keer toe een aardig stuk omgereden, bril vol regen plastic bescherming route boekje vol druppels of gewoon niet goed opgelet. Ik vrees dat mijn keus voor de Toscane route ook meet ingegeven is door overmoed dan door inzicht in mijn fietscapaciteiten. Het gaat de hele dag op en af en hellingen van 10% zijn gewoon. Maar toen ik er langzamerhand doorheen zat besloot ik de eerste beste overnachtingsmogelijkheid (zolang het maar geen camping is) te nemen. Het resultaat is dat ik in een hele mooie luxe agriturismo zit. Tenuta ik Corso heel fraai en als het eten net zo goed is als de prachtige eetzaal eruit ziet dan wordt dat weer een eind goed al goed. Tot morgen