Dag 17 - Reisverslag uit Bologna, Italië van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Bologna, Italië van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

20 Mei 2015 | Italië, Bologna

Ik heb geloof ik iets met passen. Vanmorgen met mooi weer vertrokken en volgens de dame van de bungalow zou dat ook zo blijven. Na tot ongeveer 600 meter geklommen te zijn, zag de lucht ineens zwart (zie foto) en niet veel verder viel de regen gestaag neer. Eerst in Loiano een tijd in een bar gezeten en toen het wat beter leek weer opgestapt, doorgereden tot het einde van de Passo della Raticosa en daar weer wat gedronken en gegeten extra kleding aangetrokken en weer verder. Soms half droog soms veel water en gezien de hoogte koud water. Besloten om na de Passo della Futa in Monte di Fo te stoppen. Op de camping gevraagd voor een cabin en nu zit ik in zo,n stalen hut die ik normaal verfoei maar nu zegen! Overigens had ik vannacht en vanmorgen behoorlijk diarree en heb er nog even gedacht dat ik vandaag niet verder kon, toen mijn ontbijt binnenbleef toch naar de stap gewaagd en tot nu toe geen problemen meer gehad. Gisterenavond prima gegeten in een Japans restaurant misschien is een van de tempura garnalen de schuld van mijn opspellende maag. Eerst had ik nog het idee om naar Bologna te fietsen maar daar had ik gisterenavond de puf niet meer voor, bovendien ken ik de stad en het Ducati museum. Weersvoorspellingen voor morgen zijn twijfelachtig. Maar Florence ga ik wel halen. Tot morgen

  • 20 Mei 2015 - 17:40

    Ria Geerse:

    Ha die broer

    Firenze lijkt me een schitterende plaats voor wat rust voor het lijf en ontspanning van de geest. Niet dat ik het weet uit eigen ondervinding, maar Dick was lyrisch over die stad. Er is daar een schitterende universiteits tuin. Jou kennende, scheur je door. Wat leuk dat je echt elke dag schrijft! Succes morgen Ria

  • 20 Mei 2015 - 21:12

    Kees En Bep:

    Hallo Jos,

    Beetje late reactie maar Kees z'n tante is overleden en daar hebben we het druk mee.
    Al vele mooie reisverslagen van je gelezen, leuk. Je maakt veel mee onderweg.
    Wij wensen je verder nog een heel goede reis en zoveel mogelijk goed weer.

  • 20 Mei 2015 - 22:38

    Tineke:

    Mooie stad Florence, we lagen met een schip in Livorno toen zijn we daar met de trein naar toegegaan, maar Sjoerd word 36 dus zolang is dat al geleden, jij lekker fietsen en Anne slopen, de tegels zaten muurvast op platen multiplex met vele schroeven erin, eruit gehaald met plaat en al, morgen komt er een container en kan alles weg, nu nog even de houten vloer eruit en de balken, 1 juni komen ze het schuimbeton storten, jammer dat ik nu ik zo weinig mee kan helpen vanwege mijn val, succes met je verdere tocht. groetjes Anne en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 45070

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: