Dag 11 - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

14 Mei 2015 | Oostenrijk, Pfunds

Het houd niet op alweer een prachtige dag. Vannacht heeft het behoorlijk geregend en geonweerd terwijl ik lekker in mijn bedje lag. Vanmorgen gewoon om 6 uur wakker, je weet wel die biologische klok laat zich niet zomaar van de wijs brengen. Ik was dus al vroeg op pad. Nog briefje op Harry zijn fiets gelegd dat ik was vertrokken. De klim begint eerst licht en wordt langzaam zwaarder. Omdat de Arlgergtunnel voor verkeer is afgesloten moet al dat verkeer over de pas. Vlak voor Langen am Arlberg werd het zo druk dat ik het te gevaarlijk vond om verder te fietsen. Als ik zwaar moet klimmen ga ik lang niet altijd gecontroleerd in een rechte lijn dus te gevaarlijk. Dus denk je ik neem bij het station de trein, die reed net weg en de volgende die fietsers meenam ging om 17.30. Een aardige Oostenrijker heeft mij geholpen nadat ook de bus geen fietsers wilde meenemen, een taxi te bellen. Het inladen gaf nog wel wat problemen, voorwiel eruit en met veel moeite paste hij net achter in de VW bus. Die heeft mij tot de top gebracht St Christoph bij elkaar zo,n 10 km. Vandaar weer bergaf. Achteraf de mooiste oplossing hoewel ik van sommigen nog vaak zal moeten horen daat ik de top net niet heb gehaald. Nu had ik nog de mooie afdaling tot St Anton en die zou ik met de trein gemist hebben. Vanaaf de top een heel stuk opgereden met een aardige Nederlandse dame soms waren we elkaar weer kwijt en dan kwamen we elkaar weer tegen. Zij is onderweg naar Venetië. Ik sta nu op een camping dicht bij Pfunds. De voorspellingen voor morgen (over de Reschenpas) zijn slecht, we zullen zien. Tot morgen.

  • 14 Mei 2015 - 19:23

    Aafke & Jan Den Hartog:

    Beste Jos,

    Wij volgen je al die dagen. Hebben diep respect voor je inspanningen.
    Wij verblijven t/m 22 mei in Cap 'd Agde.
    Veel plezier en hou het veilig.

    Aafke en Jan den Hartog.

  • 14 Mei 2015 - 21:08

    Hannie:

    Hoi Jos, je gaat in een lekker tempo zeg. Je bent al bijna op de helft denk ik hè? Of misschien al er overheen! Goed man!

  • 15 Mei 2015 - 14:47

    Carolien Hogg:

    Een paar dagen niet achter de computer en ik heb gelijk weer heel wat te
    lezen van je.
    De humor is weer goed te vinden in je berichtjes.
    Maakt het lezen prettig en geef me een glimlach. Succes voor je volgende dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 45092

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: