Dag 8 - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Jos Geerse - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Mei 2015 | Duitsland, Sigmaringen

Wat een prachtige dag. Ten eerste is het weer fantastisch zelfs een beetje te warm tijdens de klim, en ten tweede is de route erg mooi. Vrijwel de hele dag over mooie paden, vaak onverhard, maar die zijn zeker zo goed te berijden dan de verharde. Op die verharde zijn ze vaak vergeten het strijkijzer te gebruiken, veel hobbels van boomwortels en zo. Ik verbaas mij er wel eens over dat zo,n fiets dat allemaal doorstaat. Morgen alle boutjes maar eens natrekken. Gisteren heb ik uit gebrek aan keus Doner kebab gegeten. Wat een verschil met toen we 40 jaar geleden in Turkije woonden, toen was het eten fantastisch. Wat is er veranderd wij? Of de Turkse keuken? Het antwoord is waarschijnlijk beide. Ik zit nu op de camping in Siegmaringen het schijnt dat ook de Donau hier lans stroomt. Morgen is mijn doel de Bodensee te bereiken! Je leest het (misschien wel) jos

  • 11 Mei 2015 - 22:37

    Vera:

    Hoi Jos,
    Je ligt weer helemaal op schema he, je gaat als een speer zeg,morgen al bij de Bodensee, geweldig.
    Mooi land is Duitsland toch he, en zeker met dit weer.
    Geniet ervan! We kijken weer elke dag naar je verslag uit!
    Gr. Vera en A3aan

  • 11 Mei 2015 - 22:39

    Jen:

    Dat zijn mooie berichten Jos! Hier ook warm vandaag, voor mij al weer warm genoeg.
    Ja, je fiets moet wel goed zijn voor die onverharde paden. Wij gister ook nog wezen fietsen. Wat is de natuur toch prachtig nu met al dat fluitekruid.Benieuwd of je morgen de Bodensee haalt. We lezen het wel weer.
    Goeie tocht alvast! Groeten Jen


  • 12 Mei 2015 - 10:39

    Ria Geerse:

    Ha Jos

    Wat heerlijk dat je nu zulk mooi weer hebt! Volgens mij geniet je met teugen. Ik lees je verslag meestal 's morgens als mijn dag begint. Het fluitekruid en de meidoorns rook ik gister langs het jaagpad op weg naar de HZ.Wat is het voorjaar toch heerlijk! Vannacht uitstekend geslapen. Het lijkt erop dat ik vrij snel over mijn jetlag heen ben. Ik wens je een hele fijne dag op de fiets. Die Bodensee zal je wel halen, Geersesbloed is doelgericht. Hg Ria

  • 12 Mei 2015 - 17:13

    Greet:

    Ha die Jos, wat gaat het goed zeg, als ik dit tik ben je al bijna bij de Bodensee. Bij de Schwabische Alpen denk ik altijd aan Thea Beckman haar boek Kruistocht in spijkerbroek. Ik zou ook nog wel eens een rondje Bodensee willen doen maar geen bergjes op en af. Eerst maar eens naar de Donau en daar stukken fietsen.
    Ook vandaag hebben we hier prachtig weer, wat minder warm, maar flink wat wind van middag.
    Ja het is genieten dit voorjaar, nu beginnen overal de seringen ook te geuren. Fijn om te lezen dat Ria ook weer thuis is. Ons oppas weekend in Bussum zit er ook op. zondag gefietst met de kleinkinderen naar oud Valkenveen. Mooie tocht en we hebben ons vermaakt. Dat is echt jong geleerd enz.
    Groetjes Wim en Greet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 45078

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 31 Mei 2018

Camino de Norte & retour Cantabria route

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Fietstocht naar Rome

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: